سازمان نظام پزشکی کرمان

اخبار و اطلاعیه ها
جلسه‌ هیات مدیره مورخ 1 اردیبهشت 1401

جلسه‌ هیات مدیره مورخ 1 اردیبهشت 1401

جلسه‌ هیات مدیره نظام پزشکی کرمان روز پنجشنبه مورخ ۱/۲/۱۴۰۱ در محل سازمان نظام پزشکی با حضور اکثریت اعضای هیات مدیره برگزار شد. در بخش‌هایی از این جلسه موارد ذیل مطرح شد:

  • راهکارهای حفظ جایگاه و شان جامعه پزشکی از طریق آگاه سازی جامعه نسبت به مشکلات و واقعیت‌های جامعه پزشکی از طریق رسانه‌های سازمان و رسانه‌های عمومی با حضور یکی از همکاران دارای تجربه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر گردید پیشنهادات مطرح شده در قالب پروپوزال ارائه شود.
  • مقدمات انجام شده برای بارگذاری سایت نظام پزشکی شهرستان کرمان توسط مسئول روابط عمومی سازمان ارائه شد و به زودی مورد بهره‌برداری و اعلام رسمی قرار خواهد گرفت.
  • مشکلات مربوط به تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی مطرح و حاضرین به بیان نظرات خود پرداختند و مقرر شد مکاتباتی با نمایندگان شهر کرمان، مجمع نمایندگان و استاندار کرمان در خصوص مشکلات نظام تعرفه‌گذاری و غیرواقعی بودن این تعرفه‌ها و تبعاتی که بر کیفیت سلامت عمومی خواهد داشت انجام شود.
  • گزارش چندین مورد تخلف توسط عطاری و لابراتوارها به  اعضای کمیته مداخلات ارائه و درخواست پیگیری توسط این کمیته داده شد.

در این جلسه به ویژه مشکلات حوزه دندانپزشکی بررسی شد و دکتر مهین گلزاری، نماینده منتخب دندانپزشکان مشکلات حوزه این همکاران را برشمرد و بر تلاش و همفکری در جهت رفع موارد ذیل تاکید کرد.

از جمله این مشکلات: بالا بودن هزینه‌های تجهیز مطب دندانپزشکان، کمبود شدید لابراتوارهای پروانه‌دار، تفاوت فاحش دستمزد دندانپزشکان عمومی و متخصص، عدم همکاری بیمه‌ها در عقد قرارداد با دندانپزشکان و تحمیل هزینه‌های فراوان به بیماران، انجام خدمات تخصصی توسط دستیاران در مطب معدودی از دندانپزشکان و همچنین غیرواقعی بودن تعرفه دندانپزشکان و عدم افزایش آن با وجود افزایش ۴۰ درصدی هزینه لابراتوارها، ۵۷ درصد هزینه پرسنل و افزایش بیش از دوبرابر مواد دندانپزشکی

در این راستا مصوب گردید طی جلسه ای ظرف یک هفته آینده، با حضور معاونت درمان، مسئول نظارت بر درمان و خانم دکتر گلزاری و آقای دکتر ثمری در دانشگاه، مشکلات این حوزه مطرح و هم‌فکری لازم برای برطرف شدن برخی از مشکلات صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *