
برگزاری سومین جلسه کمیسیون بیمه سازمان نظام پزشکی شهرستان کرمان
سومین جلسه کمیسیون بیمه سازمان نظام پزشکی شهرستان کرمان برگزارشد.
مقارن ساعت ۱۲:۳۰ روز دوشنبه مورخ ۱۴٠۱/٠۳/۲۳در محل سازمان نظام پزشکی، با حضور جناب اقای دکتر پرداختی، آقای دکتر آرمین عباسی، آقای دکترعلی اصغر عباسی، آقای دکتر ایرانمنش، خانم دکتر نبی پور، خانم دکتر میرشکاری و سرکارخانم رشیدی از سوی سازمان وآقای دکتر جعفری، مدیرکل بیمه سلامت استان وتیم همراه (آقایان ترابی و دکتر دامادی) آقای دکتر متولی زاده رئیس سازمان اسناد پزشکی سازمان تامین اجتماعی جلسه ای با موضوع فراخوان سازمانهای بیمه گر و الزام عقد قرار داد همکاری پزشکان با این سازمانها و مشکلات وچالشهای جامعه پزشکی در این خصوص برگزار شد.
در ابتدای این جلسه آقای دکتر پرداختی به بحث وبررسی متن جز ۵، بند ک، تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۱ و معضلات جامعه پزشکی در خصوص بحث الزام عقد قرارداد پزشکان وسازمانهای بیمه گر پرداختند وسپس نماینده های جامعه پزشکی با بیان دیدگاههای خود در این خصوص نظرات کارشناسی خود را اظهار داشتند، سپس آقایان دکتر جعفری و متولی زاده با تشکر از همکاری جامعه پزشکی در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک به تشریح موضوع عقد قرارداد پرداخته و این موارد در جلسه مطرح شدند:
۱.طبق قانون ذکرشده سازمانهای بیمه گر مجری صدور وتمدید پروانه،نمی باشند واین امر بر عهده وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی وسازمان نظام پزشکی می باشد.
۲.فراخوان همکاری سازمانهای بیمه گر بصورت دعوتنامه همکاری محترمانه با اعضای سازمان نظام پزشکی می باشد و هیچگونه الزامی جهت عقد قرارداد باپزشکان در استان کرمان نمی باشد.
۳.سازمانهای بیمه گر جهت بیماران دارای بیمه رایگان منجمله بیمه روستایی،کمیته امداد، نیازمند همکاری پزشکان بالاخص فلوشیپ های مختلف جهت بهره مندی اقشار ضعیف جامعه از خدمات بیمه ای می باشد.
۴.مقرر گردید در صورت تعیین سقف تعداد ویزیت جهت پزشکان، در محل سازمان نظام پزشکی کرمان، جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون تشکیل و تعداد سقف ویزیت ها به شور ور ایزنی گذاشته شود. سپس به جامعه پزشکی اعلام گردد.
۵.مقرر گردید در راستای طرح جوانی جمعیت و استفاده از پتانسیل گروه مامایی جلسه ای با حضور سازمان نظام پزشکی، معاونت درمان وسازمانهای بیمه گر برگزار گردد.









